Jdi na obsah Jdi na menu
 


KDE JE PRAVDA O PŘEKLADIŠTI?

9. 2. 2024

 

Vážení spoluobčané, sousedé,

na setkání nazvaném DIALOG – Občané Chabařovic a Správa železnic, konaném dne 8.2.2024 od 17:30 hod. v KD Zátiší, byli přizváni rovněž zástupci společnosti METRANS. Tato společnost má obrovský zájem vybudovat v Ústeckém kraji přístupový bod k převodu zboží na železnici. Ano, jedná se o kontejnerové překladiště v místech bývalého nádraží Chabařovice. Na můj dotaz ohledně velikosti překladiště, tj. zda-li bude mít překladiště rozlohu 30 tis. m2, kolik nákladních vlaků zde bude odbavováno, kolik kamionů tam bude najíždět, jestli bude překladiště stejně obří, jako to v České Třebové a je-li požadavek na průjezdnost, bylo odpovězeno zhruba následující.

Tak velkou rozlohu mít překladiště určitě nebude; bude odbavován pouze jeden vlak denně, resp. 3 až 4 vlaky denně, ale bude k nim připojován pouze počet vagonů odpovídající jednomu vlaku; České Třebové se zdaleka nepřiblíží, bude to malinkaté překladiště; náklaďáků denně max. 50 nebo možná 70, ale budou to elektrokamiony, které nám životní prostředí nezatíží …

Při svém dotazu jsem vycházel ze znalosti zápisu z Workshopu s projektantem varianty H, konaném dne 17.10.2023 v Masarykově salonku ŽST v Praze-Dejvicích, kde se k této variantě, navržené panem Hausenblasem, vyjadřovali jednotliví zástupci dopravních společností vč. METRANSU. Zápis máme k dispozici celý a zveřejňujeme pouze část, kde se METRANS vyjadřuje k plánu kontejnerového terminálu.

6 párů nákladních vlaků jen z/do Německa (k tomu samozřejmě musíme připočítat další vnitrozemské nákladní vlaky). Vadí i kusé koleje. I těch 30 tis. m2 tam je. Přirovnání k terminálu v České Třebové rovněž.

Tak nevím. Došlo za 3 měsíce opravdu k tak zásadním změnám v potřebách a požadavcích METRANSU nebo nám pánové jen prachsprostě lhali? Co myslíte?

vrt-chaba.png

Ing. Miroslav Vacek